بتن عیار 400

بتن عیار ۴۰۰ حاوی ۴۰۰ کیلوگرم سیمان در ملات خود است که این میزان مقاومت و کشش بتن را در برابر فشار تعیین می‌کند. بتن‌ها در عیارهای مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند هر چقدر میزان عیار افزایش یابد میزان سیمان مصرفی برای تولید آن و در نهایت مقاومت و استحکام بتن در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت.

بتن عیار ۴۰۰ از آنجایی که میزان سیمان مصرفی برای تولید آن بیشتر از نوع بتن با عیارهای ۱۵۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و ۳۵۰‌است ‌پس میزان تحمل و ایستادگی آن در برابر فشار وارده بیشتر از بتن‌های نام برده خواهد بود و کاربرد آن نیز مخصوص ساخت و سازهایی است که احتیاج به تحمل فشار بالایی دارند و در واقع بتن‌های نام برده قادر به رفع نیاز این نوع ساخت و سازها نیستند در چنین شرایطی بتن عیار ۴۰۰ وارد فرآیند ساخت و ساز می‌شود تا استحکام سازه را تضمین کند.

توجه داشته باشید مهم‌ترین عاملی که باعث تفاوت کاربرد بتن‌ها می‌شود عیار آنهاست و عیار چیزی نیست جز مقدار سیمان مصرفی در ساخت بتن پس اگر خواهان کاربردهایی در سطح بالا و استحکام بیشتر و کیفیت هستید بایستی بتن با عیار بالا را انتخاب کنید و به دلیل اینکه بتن با عیار بالا به مصرف سیمان بیشتری احتیاج دارد قیمت آن نیز قطعا بالاتر از قیمت بتنی با عیار پایین است پس تهیه آن با صرف هزینه بیشتری همراه خواهد بود مثلا قیمت بتن عیار ۴۰۰ بیشتر از بتن عیار ۱۵۰ است.

پس به صورت کلی باید گفت که بتن عیار ۴۰۰ انتخاب مناسبی برای پروژه‌ها و ساخت و سازهایی است که احتیاج به ساپورت نمودن سازه از لحاظ استحکام و مقاومت دارند و بتن عیار ۴۰۰ پاسخگوی این نیاز سازه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *